
Om Internet eller en online-tjänst är ett problem
Oftast är det ett problem med uppkopplingen i enheten eller routern orsakat av ’digitalt skräp’.
Om ingen dedikerad app. eller tjänst är tillgänglig för att lösa problemet, starta om enheten och se om det löser problemet. Var noga med att starta om enheten och inte stänga av och slå på.
I de fall en omstart av enheten inte löser saken så behöver andra åtgärder göras för att lösa problemet.
Allt, enligt följande:
- Informera alla uppkopplade mot aktuell router att ’en omstart av nätverket *snart kommer att ske’
- Iakttag och respektera invändningar mot omstart
- Starta om routern
- Kontrollera med uppkopplade att routern återigen fungerar
- Vänta i fem (5) minuter – lämpligen gå ifrån problemet för att inte göra något förhastat
- Starta om din enhet som hade problem med uppkopplingen mot Internet eller en tjänst
- Fortsätt med ditt som tidigare
Mot förmodan, om problemet kvarstår, kontrollera om tjänsten i fråga är nedkörd via traditionella och sociala medier. Kontrollera även med tjänster som specialiserat sig på problemet.
I de fall Internet-uppkopplingen är problemet så kontrollera med Er Internetleverantör om de har pågående problem med sina tjänster.
Om uppkomna problem kvarstår, sök Er vidare på Internet med stor försiktighet, även den trevligaste och till synes mest kompetenta supporten kan vara en flugfälla som kostar Er verksamheten eller privatlivet.
Ni har prövat allt av ovanstående, utan en egentlig lösning och paniken kryper sig närmare? Gå in under Start på vår hemsida hos Auktor System och se våra kontaktuppgifter för att skicka oss ett SMS eller ett mejl. Sedan så ordnar vi saken då det är precis de här typen av problem vi arbetat med under närmare 15 år och inte slipper ifrån trots AI och andra fenomen för dagen.