Åtgärder att pröva vid hårdvaruproblem – eget initiativ

Om en enhet eller en komponent är ett problem

Först av allt, kontrollera att inga uppdateringar, skanningar eller säkerhetskopieringar är igång i enheten.

Mot förmodan, om det saknas kunskap lämna enheten ifred under en kvart för mobiler och liknande eller en timme för datorer och se om problemen lösts av funktioner i enheten.

Om uppkomna problem kvarstår och inga varningar visas för dig om att lämna enheten i fred så starta om enheten för att se om det löser problemen.

I de fall problemen med enheten kvarstår, kontakta egen support eller ring supporten för enheten i fråga.


Kontakt med supporten är något som anses vara helt normalt numera där tillverkare och leverantörer gör en stor sak av att du registrerar dig och din enhet online strax efter inköp. Det är en god idé att registrera sig i det här specifika fallet. Det finns ett mervärde som sagt.


Ett alternativ, om support i Sverige inte är tillgängligt, är att kontakta försäljningsstället där din enhet, ditt tillbehör eller din komponent är köpt för att lösa problemen.

Tyvärr riskerar support förmedlat av försäljningsställen ta dagar till veckor och till och med månader baserat på egen erfarenhet under lång tid. Ett stor problem med amerikanska och asiatiska tillverkare av enheter är värt att notera.

Om uppkomna problem kvarstår, sök Er vidare på Internet med stor försiktighet, även den trevligaste och till synes mest kompetenta supporten kan vara en flugfälla som kostar Er verksamheten eller privatlivet.

Ni har prövat allt av ovanstående, utan en egentlig lösning och paniken kryper sig närmare? Gå in under Start på vår hemsida hos Auktor System och se våra kontaktuppgifter för att skicka oss ett SMS eller ett mejl. Sedan så ordnar vi saken då det är precis de här typen av problem vi arbetat med under närmare 15 år och inte slipper ifrån trots AI och andra fenomen för dagen.